Duhh-Buhh
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bros b4 hos

HomePortalGalleryLatest imagesSearchRegisterLog in

Recept: Semi Freddo

Go down 
AuthorMessage
Meamme0
Administrator
Meamme0

Respect : 5912

Recept: Semi Freddo Empty
PostSubject: Recept: Semi Freddo   Recept: Semi Freddo Icon_minitimeTue Mar 23, 2010 4:22 pm

Recept voor Semi Freddo

Benodigdheden:
4 eieren
Suiker, veel suiker
0,5 liter room
0,25 liter/kg mascarpone.
Zootje pistache nootjes, liefst al gemalen, maar anders zo doploos mogelijk en ook niet gekruid. Razz
Amandelen.

What do?
De eerste stappen zijn hetzelfde als de tiramisu, dus even copy+paste:
Mix de 4 eieren met 4 eetlepels suiker stevig in een bak. Als het ietsje harder wordt en bijna wit is, gooi dan de mascarpone er door heen en mix verder tot het weer een beetje stevig wordt.
Pak een andere bak. Klop daar de room in op. Als je ongezoete room hebt ( standaard) gooi er dan suiker door heen tot hij lekker smaakt. Als de slagroom stevig is, kiep de zooi in de andere bak, die met de eiertroep. Mix de 2 goedjes door elkaar met een houten lepel, NIET MET DE MIXER!
Maal die pistachenootjes. Mix nu de pistache noten door de creme heen.

Smelt suiker. Dit is vreselijk moeilijk, het verbrandt heel makkelijk Razz Het helpt als je er van tevoren een beetje drank ingooit, amaretto of zo. In het beste geval helpt iemand je.
Als de suiker goed is, meng hem met de amandelen en giet onderin een cake vorm. klein laagje. Vergeet niet bakfolie zooi erin te doen, anders ben je stevig de lul later. Als het een beetje afgekoeld is gooi je de creme met pistachenootjes in de vorm en die vries je in. Als het eenmaal stijf bevroren is, ben je klaar.

WHELP ME?!?!
Mijn semi fredo is zout, wat moet ik doen?
Je had misschien ongekruide noten moeten gebruiken, mongol!

Mijn vriezer bevriest tot -40 en mijn ijs is harder dan mijn mes, help me?
Kut man, heb ik ook. Wacht een kwartiertje.

Mijn ijs wordt steeds kleiner, wat gebeurt er?
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een zusje.
Back to top Go down

Recept: Semi Freddo
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Recept: Rozemarijnaardappels
» Recept: Tiramisu
» Recept: Rucolasalade
» Recept: Biefstuk met pepersaus